Vrijdag 02/12/2022 om 21.00 uur in sporthal Hof Ter Straeten Varsenare

W11 ZC MONTREAL SPORT BRUGGE-DE TOOG OPVELP: 4-1

Vóóraf…

“Hoe zouden onze ZC Boys de zure en onverdiende nederlaag tegen El Tigre Halle verwerken,” was de hamvraag. De sterk debuterende Yentl Janssens moest forfait geven wegens een ‘Neymartje’ op de enkel, maar T1 Koen kon terug op Patience rekenen. Bovendien had de coach nog een verrassing in petto en voegde de 20-jarige Maxim Depoorter (ZCB Nuova Linea) aan de selectie toe.

Ondanks hun recente thuisnederlaag tegen SLM Leuven (3-5) was Opvelp nog steeds de virtuele leider in de Vlaamse Competitie: de deelgemeente van Bierbeek in de provincie Vlaams-Brabant telde drie punten minder dan ZCB, maar had wel nog drie wedstrijden achter de hand.

Coach Peter Debecker: “Wij moeten vanavond weliswaar enkele titularissen missen en proberen wat te verjongen.” De gemiddelde leeftijd van de bezoekers bedroeg 25 jaar.

OP- EN NEERVELP

EERSTE HELFT

Na de aftrap door Bernard Lucker, mede-sponsor van VASTGOED DERUYTER&LUCKER, begon traditiegetrouw de studieronde waarbij de gladiatoren elkaar aftasten.

“Tijdens die aanhef groeide bij mij de overtuiging dat dit Opvelp niet de ongenaakbare leider was.”

3’: ondanks dit sterk gevoel bij T2 Nic, brengt Maarten… Munaron met de voet redding.

5’: een eerste schot van kapitein Michael rolt net naast het doel van Maarten… Vanhoeyveld.

De Brugse organisatie stond alweer als een huis en de Bruggelingen kregen enkele kansen om hun rustige controle over de wedstrijd in doelpunten om te zetten:

7’: Timo onderschept het leder en nodigt Emiel uit voor een één/tweetje. De bezoekende doelman moet al zijn kwaliteiten aanspreken om de pegel van Timo te neutraliseren.

In de 12’ is het echter raak: na een dubbel pass met Emiel, plukt ‘capi’ – met een verticale spreidstand - de bal uit de lucht en dwarrelt de ‘Select’ links van de keeper binnen. (1-0)

Het spreekwoordelijke ijs is gebroken en de ZC Boys wachten verder op een volwassen manier hun momenten af om vervolgens in zeven dolle minuten toe te slaan:

16’: scheidsrechter Lams kent een lichte vrijschop in ons voordeel toe. Michael speelt de bal naar het centrum, waar Patience met een fluwelen toets de bal in de rechter bovenhoek krult. (2-0)

18’: in eerste instantie redt doelman Vanhoeyveld de voorzet van koning-assist Emiel. De bal belandt in de voeten van de goed meegevolgde Patience, die nu eens de rechter benedenhoek kiest. (3-0)

23’: als een roofdier is Michael zijn prooi te vlug af en onderschept de bal op eigen helft. Als een jonge hinde ‘zweeft’ onze topschutter over het veld en verschalkt de doelman in de linker benedenhoek. (4-0)

RUSTSTAND: 4-0

ZCB 2223 FOT 1202

TWEEDE HELFT

“Indien we goed bij de les blijven, kan deze riante voorsprong ons niet meer ontglippen. Met alle respect, maar dit Opvelp is - noch als ploeg noch individueel - bij machte om het ZC Blok te ontwrichten.” dacht T2 Nic bij zichzelf.

De bezoekers lieten het hoofd echter helemaal niet zakken en coach Debecker gaf opdracht aan zijn goalie om mee op te draven. ZCB liet tot op zekere hoogte bedijen en sloot haar rangen. Een dikke pluim hierbij voor onze wisselspelers Maxim en Jason, die moeiteloos in het systeem meedraaiden.

5’: een prachtig schot van Timo draait links weg van de paal.

Tijdens de aanvalsgolven van de bezoekers, liggen enkele Bruggelingen reeds op vinkenslag: Timo probeert in de 7’ en Patience in de 8’ aanspraak te maken op de trofee ‘mooiste lob van de avond’. Hun respectieve kanonnen staan deze keer evenwel niet optimaal gericht.

10’: een schot wijkt af en rolt over en rond onze spartelende Maarten. Kapitein Binon tikt het eerreddend doelpunt binnen. (4-1)

Maxim liet nog enkele mooie acties zien en gaf zo zijn visitekaartje aan T1 Koen af! Bij Maarten schoot er dan weer iets in de rug en de minst gepasseerde doelman in de Vlaamse Competitie sleepte zich naar het einde.

21’: met een staalharde loeier op vrijschop verbrijzelt Patience bijna de vingerkootjes van doelman Vanhoeyveld.

22’: de time-out van coach Debecker brengt geen zoden meer aan de dijk van de Velp en het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Marc Lams weerklinkt als muziek in de oren!

ZC MONTREAL SPORT BRUGGE

(7) spelers: doelman Maarten Munaron + Emiel Debruyne, Maxim Depoorter, Timo De Witte, Patience Fidelka (2) kapitein Michael Trancez (2) en Jason Vienne.

Sportieve staf: T1 Koen Neirynck en T2 Nic Van Belle.

Wedstrijdtafel: terreinafgevaardigde Tom Vandermaes.

LOODZWAAR PROGRAMMA IN DECEMBER

Met deze thuisoverwinning, zet ZC MONTREAL SPORT BRUGGE de maand december succesvol in. Volgende week reist de kleine kern van vier musketiers en co. met het busje van sponsor Garage Traen naar de nieuwe leider Leuven Centraal B.

Terwijl het ZCB-sprookje blijft duren, doen onze talentvolle jongeren verder ervaring op en melden enkele spelers zich als een optie voor de nabije toekomst.

Verslag: de belle-man 02/12/2022

ZC MONTREAL SPORT 221202 (1)

Op de foto 02/12/2022: mede-sponsor Bernard Lucker kwam en zag zijn ZC Boys oververdiend winnen.